پایگاه رسمی انجمن ادبی شهرستان رامهرمز

معرفی شاعران،معرفی کتاب،همایش ونشست های ادبی اداره ارشاداسلامی شهرستان رامهرمز

پایگاه رسمی انجمن ادبی شهرستان رامهرمز

معرفی شاعران،معرفی کتاب،همایش ونشست های ادبی اداره ارشاداسلامی شهرستان رامهرمز

آئین بزرگداشت دکترقدمعلی سرامی در رامهرمز

همایش بزرگداشت دکتر قدمعلی سرامی فردوسی شناس،عطارشناس،استاددانشگاه ویکی ازمفاخرکشور وشهرستان رامهرمز یکشنبه 19 مهر در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز برگزار شد. 

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، این همایش که با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز جهت تجلیل از مقام والای علمی دکتر سرامی و معرفی شخصیت برجسته وی به مردمان زادگاهش،در تالار هنر این اداره برگزار شد،مورد استقبال پرشور علاقه‌مندان به فرهنگ ، هنر و ادب پارسی قرار گرفت.



این همایش با خوش آمدگویی سید علی محمد طباطبایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز،سخنرانی دکتر سیما منصوری درباره‌ی آثار و شخصیت دکتر سرامی، سخنرانی همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،نقالی شاهنامه توسط هنرمند نوجوان آرمیتا تنهایی،اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی دکتر قدمعلی سرامی ادامه یافت.

گفتنی است:در پایان این مراسم،به پاس تلاش های وافر دکتر سرامی در حوزه ی ادب و هنر، هدیه و لوح سپاسی، اهدا گردید.



قدمعلی سَرامی (زاده هشت بهمن ۱۳۲۲ در رامهرمز) استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی در حوزهٔ زبان فارسی است. وی عضو هیأت امنای بنیاد فردوسی است. او یکی از پنج استاد برتر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دورهٔ جایزهٔ پژوهش پروفسور آقابزرگ،عضو اسبق شورای موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات علمی بنیاد فردوسی و صاحب انتشارات ترفند است.

سرامی دکتری خود را در زمینهٔ زبان و ادب پارسی در دی ۱۳۶۵ دریافت کرد و تاکنون از او ده‌ها کتاب در زمینه‌های گوناگون پژوهشی، مجموعه شعر، کودک و نوجوان، ترجمه و... منتشر شده‌است.

از استادان وی می‌توان عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، حسن مینوچهر، پرویز ناتل‌خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی را نام برد.

از آثار وی کتاب "از رنگ گل تا رنج خار" که شکل‌شناسی داستان‌های شاهنامه است و در رشتهٔ ادبیات از سوی شورای بهترین کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تشویق قرار گرفت و چاپ ششم آن در سال ۱۳۹۲ منتشر شده‌ است.

همچنین کتاب "شیرین‌تر از پرواز" از نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شد و به وسیلهٔ مرضیه محبوب به صورت نمایش عروسکی درآمد و در تئاتر شهر تهران اجرا شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد